بررسی کمپانی های تولید روغن و گریس – شل Shell

روغن و گریس شل

در حال حاضر افرادی که در عرصه روانکارها فعالیت دارند حتما با محصولات “شل” آشنا هستند. کمپانی بزرگ شل در شاخه های مختلف صنعتی در جهان فعالیت دارد که یکی از فعالیت های این شرکت مربوط به تولید روغن صنعتی و گریس می باشد. روغن های صنعتی شل به دلیل دارا بودن کیفیت بالا در سراسر جهان مشهور هستند و کاربرد بالایی دارند. گریس های شل نیز از این قائده مستثنی نیستند. تصمیم داریم در ادامه نگاهی به تاریخچه و فعالیت این کمپانی بزرگ داشته باشیم.

تاریخچه شرکت شل

به گزارش روغندان شرکت Shell در سال 1833 میلادی با یک لوگو شبیه به صدف دریایی شروع به کار کرد. بنیان گذار این شرکت شخصی به نام “ماركوس ساموئل” بود که تصمیم گرفت تجارت خود را در لندن گسترش دهد. او در آن زمان یک عتیقه فروش بود ، اما تصمیم گرفت به فروش صدف های شرقی نیز بپردازد و از زیبایی آنها در صنعت طراحی داخلی در آن زمان سود ببرد. میزان تقاضا به حدی زیاد بود که وی واردات صدف ها را از خاورمیانه شروع کرد و پایه و اساس یک تجارت صادرات و واردات را ایجاد کرد که در نهایت به یکی از شرکت های پیشرو انرژی در جهان تبدیل شد. هنگامی که مارکوس ساموئل ارشد در سال 1870 درگذشت ، تجارت را به دو پسرش واگذار کرد.

 

 

فرزندان مارکوس ساموئل در دهه 1880 ، به تجارت محصولات نفتی علاقه مند شدند ، اما حمل و نقل در آن زمان مشکلاتی ایجاد می کرد و بشکه های فرآورده های نفتی هنگام حمل و نقل دچار نشت می شدند. همچنین این بشکه ها فضای زیادی را اشغال می کردند. برای حل این مشکل ، آنها ناوهای مناسبی را برای این کار اختصاص دادند كه به صورت عمده محصولات نفتی را حمل كنند ، از جمله Murex در سال 1892 ، نخستين نفتكش بود كه از کانال سوئز عبور كرد. در این زمان بود که شرکت حمل و نقل و بازرگانی شل متولد شد.

برادران ساموئل در حمل و نقل نفت به انقلاب بزرگی دست یافته بودند. حمل و نقل انبوه با افزایش چشمگیر حجم قابل حمل ، هزینه نفت را به میزان قابل توجهی کاهش داد. آنها به یاد پدر خود و شغل اصلی آن ، برند Shell را ایجاد کردند و بشکه های خود را به رنگ قرمز روشن رنگ کردند. در سال 1897 آنها نام کسب و کار خود را به شركت حمل و نقل و بازرگانی شل تغيير دادند و اولين تصفيه خانه خود را در Balik Papan در هلند راه اندازی كردند. بعد ها در جنگ ایالات متحده با ژاپن در جنگ جهانی دوم ، این پالایشگاه از بین رفت.

به دلایل مختلف و سیاست های کاری ، برادران ساموئل در سال 1907 ، تصمیم به ادغام شرکت حمل و نقل و بازرگانی شل با شرکت Royal Dutch گرفتند که نام جدید این شرکت به Royal Dutch Shell تغییر کرد. اکنون هر سال روز ادغام این دو شرکت یعنی 23 آوریل به عنوان روز تولد شل جشن گرفته می شود.

 

 

ادغام با شرکت Royal Dutch دوره گسترده و سریعی بود زیرا Shell (نام این گروه به سرعت به Shell خلاصه شد) در سراسر اروپا و در بسیاری از مناطق آسیا فعالیت خود را آغاز کرد. در روسیه ، رومانی ، ونزوئلا ، مکزیک و ایالات متحده نیز اکتشاف و تولید قابل توجهی وجود داشته است. سالهای بعد نیز این شرکت فرصت های هیجان انگیز زیادی برای نشان دادن کیفیت محصولات خود در بازار به وجود آورد. به عنوان مثال ، در سال 1907 پرنس بورگسه با استفاده از روغن موتور شل Shell Spirit در مسابقات اتومبیلرانی پکن به پاریس پیروز شد. این شرکت با گذشت زمان در عرصه های مختلف دیگری مانند تولید سوخت و انرژی ، ساخت تجهیزات مختلف و غیره دست پیدا کرد و در حال حاضر در شاخه ها و صنایع مختلف فعالیت دارد. هم اکنون دفتر این شرکت در کشور آلمان دایر است.

روغن صنعتی شل

کمپانی بزرگ Shell در تولید روغن های صنعتی و روغن های موتور فعال است. روغن های صنعتی شل به دسته های مختلفی از جمله روغن کمپرسور شل ، روغن دنده شل ، روغن حرارتی شل ، روغن توربین شل ، روغن ترانسفورماتور شل و روغن هیدرولیک شل تقسیم بندی می شوند.

روغن موتور شل

روانکارهای شل در خودرو ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند. روغن موتورهای این برند به دو دسته دیزلی و بنزینی تقسیم بندی می شود. از معروف ترین روغن موتور های دیزلی شل می توان به روغن موتور مای سلا ، روغن موتور آرجینا و روغن  گاندینیا اشاره کرد. روغن موتور Shell Helix و روغن موتور Shell Rotella نیز نمونه ای از روغن موتور های بنزینی شل هستند.

گریس شل

گریس های شل دارای گرید های مختلف و کارایی متفاوت می باشند. همچنین از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند که در شرایط سخت و تحت فشار ، عملکرد فوق العاده ای دارند. محبوب ترین و پر فروش ترین گریس های این شرکت ، گریس های شل گادوس هستند.

نمایندگی شل در ایران !

اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم در حال حاضر نمایندگی شل در ایران به طور رسمی وجود ندارد و هرگونه ادعا در این خصوص ، از سوی تیم روغندان کاملا تکذیب می شود. اما فروشگاه روغندان  ، محصولات شل را در کشور ، با بهترین کیفیت تهیه کرده و در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

خرید ، قیمت روغن و گریس شل

در خرید روغن شل باید تمام جوانب در نظر گرفته شود. همانطور که اشاره کردیم ، نمایندگی رسمی شل در ایران وجود ندارد و همین موضوع باعث می شود تا متاسفانه افراد سودجو محصولات با کیفیت پایین و متفرقه را در اختیار مشتریان قرار دهند. به همین دلیل فروشگاه روغندان تمامی محصولات را با بهترین کیفیت و به شرط تست نتایج و آنالیزهای آزمایشگاهی برای مشتریان خود ارسال می کند. برای استعلام قیمت و خرید روغن ها و گریس های شل می توانید با ما تماس بگیرید.

نگاهی به تاریخچه روغن های شل

  1. روغن شل

    روغن ها و گریس های شل به دلیل کیفیت بالا در جهان مشهور هستند. تصمیم داریم نگاهی به تاریخچه و فعالیت این کمپانی بزرگ داشته باشیم.روغن شل

به این مقاله امتیاز دهید
superadmin
دیدگاه کاربران 8 دیدگاه
  • امیرعلی صداقتی ۲۳ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۹ ب٫ظ

    روغن ها و گریس های شل واقعا عالی هستن. ما مدت زیادی هست که از این برند استفاده می کنیم برای دستگاه های کارخانه و واقعا راضی هستیم. البته باید موقع خرید دقت و احتیاط زیادی انجام بشه چون محصولات تقلبی در بازار زیاد هست.

    • مهدی نصیری ۲۴ تیر ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۵ ق٫ظ

      با سلام خدمت شما مشتری گرامی
      از شما ممنون هستیم که نظرات ارزشمند خود را با ما در میان گذاشتید.

  • بهراد صادقی ۲۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱:۳۱ ب٫ظ

    سلام لطفا منو راهنمایی کنید آیا گریس شل قابل اطمینان هستند و آسیبی به دستگاه وارد نمی کنند؟

    • مهدی نصیری ۲۱ تیر ۱۳۹۹ / ۹:۳۸ ق٫ظ

      سلام و احترام خدمت شما
      تمامی محصولات ارئه شده توسط فروشگاه روغندان به شرط سلامت در اختیار مشتریان قرار می گیرند.

  • احسان سماواتی ۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۴:۴۹ ب٫ظ

    روغن موتورهای شل واقعا عالی هستن اما حیف که اصلش پیدا نمیشه.

    • مهدی نصیری ۳ خرداد ۱۳۹۹ / ۵:۰۹ ب٫ظ

      باسلام خدمت شما
      متاسفانه ورود روغن های خارجی به کشور با مشکل مواجه شده است. شما می توانید از محصولات ایرانی استفاده بفرمایید که کیفیت بسیار خوبی دارند.

  • ایمان مروتی ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۶:۴۱ ب٫ظ

    سلام
    روغن shell HElix با اینکه گرونه ولی واقعا ارزش خرید داره من استفاده کردم و با خیال راحت رانندگی میکنم.

    • مهدی نصیری ۳ خرداد ۱۳۹۹ / ۵:۱۶ ب٫ظ

      با سلام و عرض ادب
      سپاس از اینکه تجربه خود را با ما در میان گذاشتید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.