نحوه انتخاب روغن هیدرولیک و زمان تعویض روغن هیدرولیک خودرو

نحوه انتخاب روغن هیدرولیک و زمان تعویض روغن هیدرولیک خودرو

روغن هیدرولیک، یک روغن غلیظ و پر کاربرد به حساب می آید که شما می توانید آن را برای مدیریت بهتر ماشین هایی که از این سیستم استفاده می کنند، به کار گیرید. امروزه اکثر خودرو های موجود در بازار، سیستم هیدرولیک را برای مدیریت سرعت و زاویه چرخ به کار می گیرند. با استفاده از روغن هیدرولیک روند مدیریت فرمان ماشین به مسئله ای راحت تر تبدیل می شود. این روغن در سیستم ترمز یک ماشین هم کاربرد های زیادی دارد.

پس روغن های هیدرولیک، نقش کلیدی را در یک وسیله نقلیه بازی می کنند. مسئله مهمی که در این زمینه مطرح می شود، انتخاب روغن هیدرولیک مناسب است. امروز ما قصد داریم تا روند تعویض این روغن را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما در ادامه همراه شوید.

چگونه بهترین روغن هیدرولیک را برای ماشین خود انتخاب کنیم؟

بیایید تا کارمان را با پاسخ به یک سوال پر اهمیت شروع کنیم: بهترین راه موجود برای انتخاب روغن هیدرولیک کدام است؟ اصلا با کیفیت ترین مدل های این روغن چه ویژگی هایی را در خود جای داده اند؟ نیاز های هر ماشین با دیگری متفاوت است. همین نیاز ها روی روند انتخاب بهترین روغن مخصوص سیستم هیدرولیک تاثیر گذار هستند. مسلما روغنی که شما باید در ماشین های قدیمی و کار کرده مورد استفاده قرار دهید، با ماشین های به روز، نوین و کم کارکرد یکسان نیست.

نوع گیربکسی که ماشین شما از آن استفاده می کند، اولین متغیری است که روند انتخاب روغن های هیدرولیک را تحت تاثیر خود قرار می دهد. گیربکس های دستی، نمی توانند از روغن هایی استفاده کنند که برای گیربکس های اتوماتیک طراحی شده اند. جدا از این مسئله، شما باید دفترچه راهنمای خودروی خود را نیز مورد بررسی قرار دهید.

در دفترچه راهنما شما می توانید اطلاعات زیادی را در مورد ماشین خود مشاهده کنید. تولید کنندگان بسته به سال تولید خودرو و نیاز هایش، اطلاعات جامعی را در این مورد در اختیار خریداران قرار داده اند. اگر شما به دفترچه راهنمای خودرو دسترسی ندارید، می توانید اطلاعات مورد نیاز را از سایت تولید کننده ماشین خود دریافت کنید. سایت های رسمی گروه های تولیدی خودرو در ایران همواره اطلاعات مورد نیاز مشتریان را در اختیارشان قرار می دهند.

خرید روغن هیدرولیک
خرید روغن هیدرولیک

آیا انواع روغن هیدرولیک به تعویض نیاز دارند؟

همچون دیگر لوازم مصرفی ماشین، روغن هیدرولیک هم نیاز به تعویض دارد. عوامل مختلفی هستند که می توانند زمان تعویض این روغن را تحت تاثیر خود قرار دهند. در لیست زیر، شما می توانید چند نشانه پر اهمیت برای تعویض این روغن را مشاهده کنید.

  • اگر رنگ روغن به کار رفته در سیستم هیدرولیک ماشین شما تیره شود، آن روغن سوخته است.
  • اگر شما از روغن بوی سوختگی حس می کنید، بهتر است که نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.
  • کف کردن روغن هم می تواند نشان دهنده نیاز به تغییر آن باشد.

روغن های هیدرولیک با کیفیت

هزینه تعویض روغن های هیدرولیک چقدر است؟

هزینه ای که شما باید برای تعویض این روغن پرداخت کنید، ثابت نمی باشد. متاسفانه وضعیت بد اقتصادی در ایران باعث شده تا هزینه مورد نیاز کاربران برای تهیه این محصول روز به روز تغییر پیدا نماید. در ابتدا شما باید نسبت به خرید روغن اقدام نمایید.

خرید با کیفیت ترین مدل های روغن از مراکز عرضه کننده معتبر، هزینه های شما را کاهش می دهد. در مرحله بعد شما باید نسبت به استفاده از خدمات کارشناسان حرفه ای برای تعویض این کالا اقدام نمایید. مسلما تکنسین های فعال در این زمینه هم دستمزد مشخصی از شما دریافت می نمایند.

بررسی نکات مهم برای تعویض روغن هیدرولیک

در نهایت، اگر شما هم به دنبال تعویض روغن هیدرولیک ماشین خود هستید، لزوما باید به یک سری نکات خاص توجه کنید. امروزه مراکز زیادی در زمینه ارائه خدماتی همچون سرویس ماشین و تعویض روغن آن فعالیت می کنند ولی برای جلوگیری از ایجاد مشکل، شما لزوما باید خدمات بهترین تیم های ایرانی فعال در این زمینه را مورد استفاده قرار دهید. عدم توجه به این مسئله، باعث آسیب دیدن ماشین خواهد شد.

در حال حاضر، ده ها مدل مختلف از انواع روغن مخصوص سیستم هیدرولیک در بازار موجود بوده و هر کدام از این مدل های روغن هم یک سری ویژگی های خاص را با خود حمل می کنند. برای خرید این روغن در بهترین حالت ممکن، شما همواره باید به دنبال استفاده از با کیفیت ترین مدل ها بر اساس نیاز ماشین خود باشید. توجه به میزان ویسکوزیته، کاربرد، ساختار و کیفیت روغن اهمیت زیادی دارد.

از نظر ساختار شیمیایی، روغن های هیدرولیک در دو دسته بندی اصیل یعنی مدل های سنتتیک و نفتی در بازار به فروش می رسند. مدل های سنتتیک قیمت زیادی دارند اما از مواد مصنوعی ساخته شده و به محیط زیست آسیبی وارد نمی کنند. این در صورت نشتی، این روغن ها سلامت انسان را نیز به خطر نمی اندازند. در عوض روغن های نفتی قیمت پایینی داشته و می توانند برای محیط زیست مشکلات جدی را ایجاد نمایند. اکثر محصولات موجود در بازار های داخلی ایران، از نوع نفتی هستند. پس شما باید بر اساس نیاز های خود نسبت به انتخاب یک روغن با کیفیت اقدام نمایید.

خرید روغن هیدرولیک
خرید روغن هیدرولیک

کلام آخر

همانطور که در این مقاله مشاهده کردید، با انتخاب روغن هیدرولیک مناسب و با کیفیت، شما می توانید به بازدهی مطلوبی در این زمینه دسترسی پیدا کنید. در حال حاضر مدل های زیادی از انواع این روغن در بازار موجود بوده و هر کدام از این مدل ها نیز همراه با یک سری خواص شیمیایی ویژه تولید شده اند. برای کسب بیشترین بازدهی ممکن، شما باید کمی وقت خود را صرف انجام تحقیقات بازار کنید.

آیا شما هم به دنبال خرید روغن هیدرولیک با قیمت و کیفیتی مناسب هستید؟ حتما می دانید که در حال حاضر مراکز عرضه کننده زیادی در زمینه عرضه انواع روغن فعالیت می نمایند. برای خرید روغن هیدرولیک در بهترین حالت ممکن، شما باید به دنبال استفاده از بهترین مراکز ایرانی باشید. به عنوان مثال، شما می توانید خدمات مجموعه روغندان را به کار گیرید. وب سایت روغندان با داشتن سابقه ای درخشان در زمینه عرضه انواع روغن، آماده ارائه خدمات به کاربران و رفع نیاز هایشان در این زمینه می باشد.

به این مقاله امتیاز دهید

superadmin
دیدگاه کاربران 108 دیدگاه
  • Modesta ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱:۱۵ ق٫ظ

    Genuinely when someone doesn’t understand then its up
    to other users that they will assist, so here it happens.

  • kolhozanet.Ru ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۴:۲۷ ب٫ظ

    Its like you read my mind! You seem to grasp a lot about this,
    such as you wrote the guide in it or something. I feel that you
    could do with a few percent to pressure the message house a bit,
    but other than that, this is wonderful blog. A great read. I’ll definitely be back.

  • optica-Gler.ru ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۴:۲۶ ب٫ظ

    Pretty nice post. I just stumbled upon your blog and wished to
    say that I have truly enjoyed browsing your blog posts.
    After all I’ll be subscribing to your feed and I hope you
    write again very soon!

  • kousokuwiki.org ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۴:۲۶ ب٫ظ

    Thanks , I have recently been looking for info approximately this topic for a long time and yours is the
    best I’ve found out till now. But, what in regards to the conclusion? Are you positive about the source?

  • https://Altapress.ru/ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۴:۲۵ ب٫ظ

    Hello to every one, the contents existing at this web site are
    actually amazing for people experience, well, keep up the good work fellows.

  • www.Silverwing-club.ru ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۴:۲۵ ب٫ظ

    It’s enormous that you are getting thoughts from this post
    as well as from our discussion made here.

  • yo-nigga.com ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۴:۲۳ ب٫ظ

    Great post. I was checking continuously this blog and I am impressed!
    Extremely helpful information specifically the last part 🙂 I care for
    such information much. I was looking for this certain information for a long
    time. Thank you and best of luck.

  • Pinterest ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۴:۲۳ ب٫ظ

    I am continually browsing online for tips that can benefit me.
    Thx!

    Also visit my website … Pinterest

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.