آشنایی با انواع روغن واسکازین خودروهای دنده دستی و دنده اتومات

خرید انواع روغن واسکازین

آیا شما هم به دنبال خرید بهترین و با کیفیت ترین انواع روغن واسکازین هستید؟ حتما می دانید که در حال حاضر مدل های زیادی از انواع این کالا در بازار موجود بوده و هر کدام از این مدل های روغن هم یک سری ویژگی های خاص را به همراه دارند. توجه به روغن های موجود در خودرو و استفاده از بهترین محصولات، مسئله ای مهم به حساب می آید که روند انجام فعالیت های مختلف را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

همچون روغن موتور و روغن ترمز، شما باید به روغن جعبه دنده یا روغن واسکازین هم توجه کنید. امروز ما قصد داریم تا چیستی این کالا و نکات مهم برای استفاده از آن را زیر ذره بین ببریم.

بررسی چیستی روغن واسکازین

قبل از پرداختن به دسته بندی ها و انواع روغن واسکازین در خودرو، بیایید چیستی این محصول را بررسی کنیم.

یک ماشین برای فعالیت صحیح و بدون ایران، به وسایل و تجهیزات زیادی نیاز دارد. این تجهیزات می توانند عملکرد و طول عمر قطعات مختلف آن را تحت تاثیر خود قرار دهند.

روغن یکی از همین وسایل مهم به حساب می آید که عدم استفاده از آن طول عمر خودرو شما را تا حد قابل توجهی پایین می آورد. در حال حاضر مدل های زیادی از انواع روغن برای خودرو موجود بوده و هر کدام از این مدل ها نیز در یک شرایط خاص به کار می روند.

روغن واسکازین یا روغن مخصوص جعبه دنده، ابزاری کاربردی به حساب می آید که روند فعالیت گیربکس را تحت تاثیر خود قرار می دهد. همانطور که از نام این کالا پیداست، شما باید آن را در گیربکس بریزید. این روغن برای روانکاری مورد استفاده قرار گرفته و می تواند جعبه دنده، دیفرانسیل و جعبه فرمان خودرو شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. جالب است بدانید که روش های زیادی برای دسته بندی این کالا طراحی شده و هر کدام از این روش ها، یک سری مزایا و معایب ویژه دارند.

انواع روغن واسکازین کدام اند؟

همانطور که گفته شد، روش های زیادی را می توان برای دسته بندی انواع روغن واسکازین مورد استفاده قرار داد.

تقسیم بر اساس API و گرانروی SAE از جمله این روش ها به حساب می آیند. اکثر فروشگاه ها و افراد فعال در بازار روغن گیربکس، به جای توجه به کیفیت به کاربرد این کالا توجه دارند. بر این اساس، مدل های مختلف روغن گیربکس می توانند در دو مدل اصلی یعنی محصولات اتوماتیک و دستی تقسیم شوند.

خرید انواع روغن واسکازین
خرید انواع روغن واسکازین

روغن واسکازین خودرو دنده دستی:

در ماشین هایی مورد استفاده قرار می گیرد که گیربکس اتوماتیک ندارند. روغن مخصوص خودرو دنده اتوماتیک هم در ماشین هایی به کار می رود که از دنده های دستی استفاده نمی کنند. هنگام خرید روغن مخصوص ماشین، شما باید به نوع، دسته بندی و کیفیت ساخت آن توجه ویژه ای داشته باشید. همه این موارد روند انجام فعالیت های مختلف را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار می دهند.

مشخصات روغن واسکازین خودرو دنده اتوماتیک

انواع روغن واسکازین خودرو دنده اتوماتیک یا ATF برای گیربکس های اتوماتیک طراحی شده اند. از جمله دیگر نام های این محصول باید به Automatic Transmission Fluid اشاره نمود.

محصولاتی که در این دسته بندی قرار دارند، گرانروی کمتری داشته و رقیق تر هستند. گیربکس های اتوماتیک از یک سری مکانیزم ها و چرخ دنده های خاص برای فعالیت استفاده می نمایند. در نتیجه، برای کسب بازدهی مطلوب از آنها شما باید بهترین مدل های روغن را به کار گیرید.

روغن دنده خودرو دنده اتوماتیک می تواند برای انتقال قدرت موتور از طریق مبدل گشتاور مورد استفاده قرار گیرد. این وسیله دمای گیربکس را کنترل کرده و از افزایش بیش از حد آن جلوگیری می کند.

این کالا روی روند فعالیت یاتاقان ها هم موثر بوده و شما می توانید آن را با خیال راحت مورد استفاده قرار دهید. جالب است بدانید که این کالا برای کنترل تورم آب بند ها نیز به کار می رود. از جمله ویژگی های کلیدی این روغن باید به محافظت از سطوح داخلی گیربکس اشاره نمود.

مشخصات روغن مخصوص جعبه دنده ماشین های دستی

انواع روغن واسکازین خودرو دنده دستی هم ویژگی های زیادی را در خود جای داده است. این روغن با نام MTF یا Manual Transmission Fluid شناخته می شود. کالا هایی که در این دسته بندی قرار می گیرند غلیظ تر هستند.

گرانروی آنها بالا تر بوده و هنگام خرید شما باید به مشخصاتشان دقت نمایید. به خاطر داشته باشید که ساختار دنده های دستی باعث شده تا استفاده از بهترین محصولات در این زمینه اهمیت زیادی پیدا نماید.

روغن دنده دستی خودرو در برابر گرمای زیاد، مقاومت مطلوبی را از خود به نمایش می گذارد. این کالا می تواند نقطه جوش را بالا ببرد و این مسئله در طولانی مدت، مزایای زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت. روغن های طراحی شده برای جعبه دنده ماشین های دستی روی عملکرد و میزان بازدهی این وسیله تا حد قابل توجهی تاثیر می گذارند.

خرید انواع روغن موتور
خرید انواع روغن موتور

با استفاده از این محصولات شما می توانید طول عمر گیربکس خود را چند برابر نمایید. این مدل از انواع روغن واسکازین در برابر فشار بالا هم مقاومت مطلوبی را از خود به نمایش می گذارد. اگر شما هم یک خودرو دارید، جهت کسب بازدهی مطلوب باید به مدل ماشین خود و نیاز هایش توجه داشته باشید. خرید بر اساس نیاز های ماشین، به جلوگیری از مشکل کمک می کند.

کلام آخر

همانطور که در این صفحه مشاهده کردید، در حال حاضر مدل های زیادی از انواع روغن واسکازین در بازار موجود بوده و هر کدام از این مدل های روغن هم یک سری ویژگی های خاص را به همراه دارند. اگر شما هم به دنبال خرید بهترین و با کیفیت ترین مدل های این کالا هستید، لزوما باید مقداری وقت با ارزش خود را صرف بررسی نیاز های خودرو خود نمایید.

خرید روغن همواره باید بر اساس نیاز های ماشین صورت گیرد. عدم توجه به این مسئله برای خرید انواع روغن مخصوص گیربکس، چالش های گسترده ای را سر راهتان قرار خواهد داد. در ضمن، روغن های مخصوص جعبه دنده ماشین های دستی می توانند قیمت پایین تری در مقایسه با ماشین های اتوماتیک داشته باشند.

به این مقاله امتیاز دهید

superadmin
دیدگاه کاربران 3 دیدگاه
  • Extended Opportunity ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲:۴۹ ب٫ظ

    Are you still using Calendly to schedule your calls and meetings?

    If your answer is yes, then you are actually hurting your business not helping it…

    Calendly is limited, doesn’t unlock the full potential of your business…

    And to make matters worse, they charge you monthly…

    What a joke…

    But you don’t have to worry, because my good friend Kundan is about to change the entire market …

    You see, he just launched his newest creation AI Calenderfly…

    The world’s first appointment-setting app that is fully powered by AI…

    It will do all of the heavy lifting for you on complete autopilot…

    AI meeting scheduling
    AI reminders
    AI tracking
    And much much more

    You can even accept payments live, and collect leads…

    But it gets even better…

    You don’t have to pay a penny in monthly fees…

    Click here to watch AI Calenderfly in action and secure your copy at the lowest price possible… https://ext-opp.com/AICalendarfly

  • Extended Opportunity ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۲ ب٫ظ

    Word’s First NLP & ML Based Email, Voice & Video Marketing Autoresponder Thats Boost Email Delivery, Click & Open Rates Instantly https://ext-opp.com/VidMailsAI

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.