بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتومات یا واسکازین

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس دستی و اتومات یا واسکازین

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس یا واسکازین کدام است؟ اگر شما هم صاحب یک ماشین هستید، حتما تا امروز حداقل یک بار با این سوال مواجه شده اید. در حال حاضر مدل های زیادی از انواع روغن مخصوص اجزای مختلف ماشین در بازار موجود بوده و هر کدام از این مدل های روغن هم یک سری ویژگی های خاص را در خود جای داده اند. روغن گیربکس دستی و اتومات یکی از همین موارد پر اهمیت به حساب می آید که برخی از افراد آن را با نام واسکازین هم شناسایی می نمایند.

شما باید طی فواصل زمانی مشخص نسبت به تعویض این روغن در خودرو خود اقدام نمایید. عدم توجه به این مسئله، روی سلامتی ماشین تا حد قابل توجهی تاثیر گذار خواهد بود. با ما در ادامه همراه شوید تا بهترین زمان تغییر روغن گیربکس را بررسی کنیم.

روغن گیربکس چیست؟

بیایید به یک سوال مهم پاسخ دهیم:

روغن گیربکس یا واسکازین چیست؟

گیربکس یا جعبه دنده از جمله قطعات پر اهمیت و مهم یک خودرو به حساب می آید که روی نحوه عملکرد این وسیله به صورت مستقیم تاثیر گذار می باشد. برای عملکرد صحیح گیربکس، افراد باید یک سری تجهیزات و ابزار های خاص را به کار گیرند. روغن گیربکس یکی از همین موارد می باشد که برای عملکرد روان، جلوگیری از سر و صدا و کاهش دما مورد استفاده قرار می گیرد. به خاطر داشته باشید که مدل های مختلف روغن مخصوص گیربکس روی سلامتی این وسیله موثر اند.

چرا تعویض روغن گیربکس اهمیت زیادی دارد؟

قبل از پرداختن به بهترین زمان تعویض روغن گیربکس یا واسکازین، بیایید ضرورت این پروسه را زیر ذره بین ببریم. برای خیلی از افراد تعویض انواع روغن گیربکس مسئله ای مهم و کلیدی به حساب می آید. مسئله ای که اگر به آن توجه ویژه ای نشود، متقاضیان را با چالش یا مشکل مواجه خواهد کرد. گیربکس با روغن با کیفیت خیلی بهتر عمل می کند.

این کالا روی عمر مفید قطعات گیربکس تاثیر گذاشته و باعث افزایش آن می شود. جدا از همه این موارد، روغن گیربکس از افزایش دما جلوگیری خواهد کرد.

اگر شما به درستی پروسه تعویض روغن گیربکس یا واسکازین را دنبال نمایید، طول عمر اجزای پر اهمیت ماشین خود را چند برابر می کنید.

خیلی از اوقات اجزای موجود در گیربکس سر و صدای زیادی را از خود تولید می نمایند. در این شرایط هم شما باید به سراغ روش های تعویض گیربکس بروید. فرقی ندارد که خودرو شما چه مدلی است یا اینکه با استفاده از چه مکانیزمی تولید شده است؛ در هر صورت برای کسب بازدهی مطلوب شما باید در زمان مناسب نسبت به تعویض روغن گیربکس آن اقدام نمایید.

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس یا واسکازین
بهترین زمان تعویض روغن گیربکس یا واسکازین

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس

با پشت سر گذاشتن مباحث مقدماتی، ما می توانیم به سراغ بهترین زمان روغن گیربکس یا واسکازین برویم.

افراد باید به نشانه های ایجاد شده توسط خودرو خود دقت کنند. جعبه دنده به شما اطلاع می دهد که چه زمانی باید نسبت به تعویض روغن آن اقدام نمایید.

در صورتی که عوض کردن دنده برایتان به مسئله ای دشوار تبدیل شده است، باید به سراغ پروسه تعویض روغن آن بروید. در صورتی که بی دلیل دنده از جای خود خارج می شود، باید نسبت به تعویض روغن اقدام کنید. در صورتی که خودروی شما روشن است اما حرکت نمی کند، زمان تعویض روغن فرا رسیده است.

آیا زمان تعویض روغن گیربکس دستی یا اتومات با یکدیگر فرق دارند؟

از آنجایی که ساختار روغن گیربکس دستی با روغن گیربکس اتومات متفاوت است، شما باید زمان مناسب تعویض هر کدام را به صورت جداگانه بیابید.

به افراد توصیه می شود تا به ازای هر 50 تا 100 هزار کیلومتر کار، روغن گیربکس دستی خود را عوض نمایند. این مسئله به شما اجازه می دهد تا طول عمر گیربکس را بالا ببرید و بازدهی اش را چند برابر کنید. در صورتی که شما بیش از اندازه از ماشین خود کار می کشید، این عدد به 25 هزار کیلومتر می رسد.

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس اتومات زمانی است که ماشین شما حداقل 60 هزار کیلومتر کار کرده است.

به خاطر داشته باشید که روغن گیربکس های اتومات ساختار پیچیده تری دارند و همین مسئله هم باعث شده تا کاربران بتوانند برای مدت زمان طولانی تری از آنها استفاده کنند. پس برای تعویض یک روغن مخصوص گیربکس، شما باید به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشید.

نکات مهم برای تعویض انواع روغن مخصوص گیربکس

آیا شما هم به دنبال تعویض روغن گیربکس یا واسکازین هستید؟ در این صورت باید به چند نکته مهم و کلیدی توجه کنید. هر کدام از این نکات به نحوی خاص پروسه تعویض روغن های گیربکس را تحت تاثیر خود قرار می دهند.

اولین نکته به نوع روغن و همخوانی آن با ماشین شما اشاره دارد. شما همواره باید به دنبال خرید روغن گیربکس هایی باشید که سطح کیفیتی مطلوبی دارند و همراه با تعرفه ای معقولانه در اختیار مشتریان قرار می گیرند.

جدا از این مسئله، برای تعویض روغن گیربکس یا واسکازین شما باید خدمات تیم های سوم شخص و حرفه ای فعال در این زمینه را مورد استفاده قرار دهید.

تخصص مراکز فعال در زمینه تعویض روغن مخصوص گیربکس می تواند روی سلامتی این وسیله، هزینه پرداختی تان و میزان بازدهی اش موثر باشد. صرف کمی وقت برای یافتن بهترین تیم های فعال در شهر یا محله خودتان باعث می شود تا این روند را در بهترین حالت ممکن دنبال کنید.

کلام آخر

همانطور که در این صفحه مشاهده کردید، روغن گیربکس یا واسکازین را باید طی فواصل زمانی مشخص تعویض نمود.

اگر شما به درستی نسبت به دنبال کردن این پروسه اقدام نکنید، با مشکلات و چالش های گسترده ای مواجه خواهید شد. سلامتی گیربکس و دیفرانسیل های ماشین از جمله مواردی به حساب می آیند که تحت تاثیر این روغن قرار می گیرند.

اگر شما هم به دنبال خرید این روغن و استفاده از آن در بهترین حالت ممکن هستید، حتما باید خدمات بهترین تیم های ایرانی فعال در این زمینه را به کار گیرید. خرید بهترین مدل های روغن گیربکس اتومات یا دستی، به شما اجازه می دهد تا به بازدهی مطلوبی در این زمینه برسید.

به این مقاله امتیاز دهید

superadmin
دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.