علت کف کردن روغن صنعتی

علت کف کردن روغن های صنعتی

کف کردن روغن های صنعتی از جمله مواردی است که با مشاهده آن، باید علت را پیدا نمود ، روغن صنعتی ماده ای هست که جهت روان کار کردن وسایل مختلف از جمله موتور ها، با کم کردن اصطکاک  ناشی از تماس آن ها باهم به کار می رود. به همین جهت کیفیت روغن صنعتی از جمله روغن های هیدرولیک و روغن های حرارتی بسیار مهم است و هرگونه تغییری در ظاهر آن از جمله علت کف کردن روغن های صنعتی را به دقت مورد بررسی قرار داد. چرا که در صورت عدم رسیدگی به این موضوع آسیب های جدی به ماشین آلات، دستگاه ها و خودرو وارد می شود.

هنگامی که روغن های صنعتی در معرض هوای آزاد قرار بگیرند،  باعث خواهد شد که در مدت زمان کم، کف بر روی روغن های صنعتی ظاهر شود، حتی نفوذ هوا به میزان کم در روغن های صنعتی به خصوص روغن های حرارتی و واسکازین موجب برانگیختن آن می شود. اما چنانچه روغن در معرض هوای بیشتری قرار بگیرد، موجب ایجاد بیشتر حباب های هوا بر روی سطح روغن می شود. که با توجه به میزان برانگیختگی، باعث می شود این حباب ها بترکند و یا مانند کف روی آن باقی بمانند.

کنترل کف های ایجاد شده

مواد افزودنی مانند کف زدا ها به شکافتن و ترکاندن حباب ها و کم کردن میزان کف روی سطح روغن کمک بسیاری می کند، اما چنانچه واکنش آن در ارتباط با هوا کنترل نشود، افزونه های کف زدا نیز تاثیری در از بین بردن کف ها نخواهند داشت. همچنین آلاینده ها و عواملی مانند آب، گریس، ذرات خشک، باقیمانده شوینده ها و صابون ها در برانگیختگی و ایجاد کف بیشتر بسیار تاثیر گذارند.

همچنین طراحی ماشین آلات و سیستم ها و عملکرد آن ها نیز موجب واکنش شدید تر روغن با هوا می شود. مقدار  کف و حباب های تولید شده چندان مهم نیست، اما اگر به حل این پیشامد دست به کار نشویم و سطح کف همچنان بالا برود و به مقدار اولیه خود برنگردد، موجب کم شدن روغن صنعتی در دستگاه شده و مشکلات جدی تری را به وجود می آورد.

علت و عوامل کف کردن روغن صنعتی

بررسی عوامل کف کردن روغن صنعتی

از آنجا که روغن های صنعتی کارکرد بسیار مهمی دارند بررسی عوامل کف کردن آن نیز بسیار مهم است. همانطور که می دانید، روغن هیدرولیک صنعتی بین جریان و فشار، حرکت و قدرت را انتقال می دهد و بدون استفاده از روغن سیستم های هیدرولیک قادر به حرکت نخواهند بود. کف کردن سطح روغن به سه روش قابل بررسی می باشد: مشاهده عینی سطح روغن برای پیدا کردن و تشخیص آلودگی غیر معمول می تواند یکی از این راه ها باشد. چنانچه محتویات آب و ذرات افزایش یابند می توانند باعث ایجاد کف کردن روغن صنعتی بشوند.

آنالیز دقیق روغن جهت بررسی افزونه های کف زدا که عملکرد شان به چه صورت بوده است.گاهی اوقات کف کردن روغن صنعتی می تواند به خاطر مشکلات فنی و همچنین مکانیکی تجهیزات خودرو و یا ماشین آلات باشد.

در هر صورت چنانچه با مشکل کف کردن روغن های صنعتی مواجه شدید می توانید از متخصصان این زمینه کمک بگیرید. مجموعه اینترنتی روغندان مرجع فروش انواع روغن صنعتی با کیفیت بالا می باشد.

به این مقاله امتیاز دهید

superadmin
دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.