روغن واسکازین چیست و چه تفاوت هایی با روغن موتور دارد؟

روغن واسکازین

روغن واسکازین چیست و چه تفاوتی با روغن موتور دارد؟ حتما شما هم تا امروز حداقل یک بار با این سوال مواجه شده اید. زمانی که حرف از روغن زده می شود، خیلی از افراد به روغن های عادی موتور فکر می کنند. روغن ها دسته بندی زیادی داشته و در زیر شاخه های متنوعی به فروش می رسند. هر کدام از این روغن های موجود در بازار هم یک سری مشخصات خاص دارند. روغن روغن مخصوص واسکازین، ابزار های کاربردی به حساب می آیند که روند انجام فعالیت های خاصی همچون حرکت یک دستگاه صنعتی را تحت تاثیر خود قرار می دهند. امروز ما قصد داریم تا چیستی این کالا و مهم ترین تفاوت هایش با روغن های موتور را بررسی کنیم. پس در ادامه با ما همراه شوید.

روغن واسکازین چیست؟

بیایید کارمان را با بررسی چیستی انواع روغن واسکازین شروع کنیم. واسکازین به یک نوع خاص از انواع روغن گفته می شود که برای دنده مورد استفاده قرار می گیرد. مهم ترین کاربرد آن به راه اندازی قطعات داخلی ماشین همچون گیربکس و دیفرانسیل اشاره دارد. روغن های خاصی همچون واسکازین با نام هایی همچون روغن هیدرولیک هم شناسایی می شوند. این کالا به شدت ویسکوزیته بوده و می تواند با استفاده از ترکیبات مختلفی هم تولید شود. در حال حاضر مدل های زیادی از انواع این روغن در بازار موجود می باشد. شما می توانید این محصول را هم در تجهیزات صنعتی و هم در ماشین های عادی مورد استفاده قرار دهید. واسکازین روانکاری خوبی داشته و می تواند روی طول عمر گیربکس تاثیر گذار باشد.

ویژگی های این روغن

انواع روغن واسکازین یک سری ویژگی های خاص و کلیدی را در خود جای داده اند. در لیست زیر شما می توانید چند مورد از مهم ترین ویژگی های کلیدی این محصول را مشاهده نمایید.

  • این روغن خواص ضد خوردگی را در خود جای داده است.
  • این کالا می تواند سطح اصطکاک گیربکس را مدیریت نماید.
  • این روغن ضد اکسیداسیون بوده و از گیربکس محافظت می کند.
  • این کالا مقاومت سیستم در برابر زنگ زدگی را نیز افزایش می دهد.
  • این روغن می تواند سطح آلودگی گیربکس را کاهش دهد.
  • این روغن به راحتی پراکنده شده و به سطوح مختلف می چسبد.
روغن واسکازین
روغن واسکازین

روغن موتور چیست؟

حال که با چیستی روغن واسکازین آشنا شدیم، بیایید به سراغ روغن موتور برویم. روغن موتور یکی از مهم ترین موادی که است در یک ماشین یا خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. این کالای پر اهمیت به گونه ای طراحی شده تا روند روانکاری و تمیز کاری موتور را تحت تاثیر خود قرار دهد. این روغن روی اجزای مختلف موتور تاثیر گذار بوده و سرعت عملکرد قطعاتی همچون سوپاپ، سیلندر، پیستون و غیره را افزایش می دهد. عدم استفاده از انواع روغن موتور می تواند چالش های گسترده ای را سر راه کاربران قرار دهد. در حال حاضر مدل های زیادی از انواع روغن موتور در بازار موجود بوده و هر کدام از این مدل های روغن هم با استفاده از یک سری فرمول های شیمیایی خاص تولید شده اند.

ویژگی های این روغن

روغن موتور یک سری ویژگی های خاص را در خود جای داده است. در لیست زیر شما می توانید چند مورد از این ویژگی ها را مشاهده نمایید.

  • این روغن در برابر گرما و حرارت به شدت مقاوم است.
  • این روغن میزان ناخالصی پایینی دارد.
  • این روغن از فرسوده شدن قطعات داخلی موتور جلوگیری می کند.
  • این روغن خواص خود را در بهترین حالت ممکن حفظ می نماید.
  • این روغن در دسته بندی ها و مدل های متنوعی به فروش می رسد.

بررسی تفاوت های انواع روغن واسکازین و روغن موتور

حال که همه اطلاعات مربوط به روغن واسکازین و روغن موتور را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دادیم، خیلی راحت می توان به تفاوت های آنها رسید. مسلما تفاوت های این دو روغن را می توان از جهات مختلفی بررسی نمود. اولین نقطه تفاوت این دو روغن به کاربرد هایشان اشاره دارد. روغن موتور در ساختار موتور یک خودرو به کار رفته و واسکازین در طراحی گیربکس و دیفرانسیل مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد این کالا در اجزای هیدرولیکی روغن باعث شده تا کاربران به آن اهمیت زیادی بدهند.

میزان ویسکوزیته روغن موتور خیلی بیشتر از روغن واسکازین می باشد. این روغن غلظت بالایی داشته و سیستم را بیشتر از سایر مدل های روغن به خود درگیر می کند. روغن موتور نقطه جون نسبتا بالایی داشته و می تواند دمای زیادی را تحمل کند. در عوض روغن واسکازین برای تمیز کردن قطعات گیربکس مورد استفاده قرار می گیرد. این کالا تشکیل کف نداده و در برابر انجام واکنش های مختلف هم مقاومت مطلوبی را از خود به نمایش می گذارد. روان های مخصوص هیدرولیک همچون واسکازین به گونه ای طراحی شده اند تا مقاومت حرارتی بالایی را نیز از خود به نمایش بگذارند. اگر شما هم به دنبال استفاده از انواع روغن هستید، لزوما باید به ویژگی های کلیدی شان توجه کنید و سپس بر اساس نیاز های پروژه خود، بهترین کالا را تهیه نمایید.

کلام آخر

همانطور که در این صفحه مشاهده نمودید، میان روغن واسکازین و انواع روغن موتور تفاوت های زیادی وجود دارد. شما می توانید این محصولات را در موقعیت ها، سیستم ها و تجهیزات مختلفی مورد استفاده قرار دهید. اگر شما هم به دنبال انتخاب یک روغن مناسب برای پروژه های خود هستید، لزوما باید به چند متغیر خاص توجه کنید. اولین متغیر به نوع روغن اشاره دارد. هرچه روغن با پروژه شما همخوانی بالا تری داشته باشد، بازدهی آن هم بیشتر می شود.

دومین متغیر به کیفیت ساخت روغن مربوط است. مدل ها و ساختار های مختلف روغن واسکازین هم طول عمر زیادی دارند و هم می توانند برای پروژه های متنوعی کاربرد داشته باشند. این مسئله برای روغن موتور هم صادق می باشد. در نهایت شما باید به دنبال خرید از بهترین مراکز عرضه کننده ایرانی باشید. امروزه تیم های فروشنده زیادی به صورت مجازی و حضوری نسبت به عرضه انواع روغن فعالیت می نمایند. برای کسب بازدهی مطلوب، شما لزوما باید خدمات بهترین فروشگاه های ایرانی فعال در زمینه عرضه انواع روغن را به کار گیرید. عدم توجه به این مسئله چالش های گسترده ای را سر راه کاربران قرار می دهد.

به این مقاله امتیاز دهید

superadmin
دیدگاه کاربران 15 دیدگاه
  • Tonic Greens ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰:۴۷ ق٫ظ

    naturally like your web-site but you have to test the spelling on quite a few of your posts. Several of them are rife with spelling issues and I in finding it very bothersome to inform the truth on the other hand I will surely come back again.

  • Boostaro review ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۰ ب٫ظ

    obviously like your website but you need to check the spelling on several of your posts. Several of them are rife with spelling problems and I find it very troublesome to tell the truth nevertheless I will certainly come back again.

  • sugar defender review ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۵ ب٫ظ

    Perfectly indited articles, appreciate it for entropy. “The last time I saw him he was walking down Lover’s Lane holding his own hand.” by Fred Allen.

  • puravive review ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۷ ب٫ظ

    What Is Puravive? Before we delve into the various facets of the supplement, let’s start with the most important

  • Quietum plus review ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۳:۵۴ ب٫ظ

    When I originally commented I clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now each time a comment is added I get four emails with the same comment. Is there any way you can remove me from that service? Thanks!

  • tlovertonet ۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۰:۵۱ ق٫ظ

    Pretty great post. I simply stumbled upon your weblog and wished to say that I have really loved browsing your weblog posts. In any case I will be subscribing to your rss feed and I hope you write again very soon!

  • seksi siteler ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۱ ق٫ظ

    sektor benim zaten amin evladi pokkerx.NvkHzq5IlVfs

  • alp ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۲:۴۵ ب٫ظ

    alp xyandanxvurulmus.PbO5qIBHCGZz

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.