روغن موتور های توتال در قوطی های پلاستیکی تقلبی است !

روغن های توتال تقلبی و اصلی

به گزارش روغندان به نقل از دنیای خودرو، مدیر فروش شرکت به تام روانکار در خصوص روغن موتور های توتال در ظروف پلاستیکی هشدار داد. با وجود گذشت یک سال و نیم از خروج توتال از ایران و توقف تولید روغن موتور های توتال در قوطی های پلاستیکی توسط شرکت به تام روانکار، همچنان حجم زیادی از این روغن ها در اتوسرویس ها به فروش می رسد. موضوعی که علی سالاریه، مدیر فروش شرکت به تام روانکار نسبت به تقلبی بودن تمام محصولات توتال و اِلف در قوطی های پلاستیکی هشدار داد. وی در گفت و گو با روزنامه دنیای خودرو گفت: با وجود گذشت یک سال و نیم از توقف تولید محصولات کوارتز توتال و اِلف در قوطی های پلاستیکی که در کارخانه “به توتال” سابق و “به تام روانکار” امروز تولید می شد، اما همچنان می توان حجم زیادی از این نوع کالا را در قفسه های اتوسرویس های سراسر کشور مشاهده کرد.

سالاریه با اشاره به اینکه هنوز هم روی این روغن ها نام و نشان تولید کننده ایرانی یعنی به توتال به چشم می خورد، گفت: تقلبی بودن این محصولات ارتباطی به نمونه هایی که ممکن است به کشور وارد شده باشند، ندارد و بحث تنها در مورد روغن موتورهایی است که با برند توتال و اِلف به نام شرکت “به توتال ” در بازار تولید می شوند.

توقف تولید روغن موتورهای توتال و اِلف در ایران از آبان 97 :

مدیر فروش شرکت به تام روانکار که پس از خروج توتال از ایران به دلیل تحریم ها برند جدیدی به نام “بی تی” را با همان فرمولاسیون روغن های توتال و اِلف روانه بازار کرده است، زمان توقف تولید این محصولات را آبان ماه سال 97 دانست و تاکید کرد: در آن زمان نیز حجم محصولاتی که با نام توتال و اِلف تولید شده در ایران به بازار عرضه شد، پاسخگوی نیاز بازار نبود و تنها کفاف 6 ماه نیاز را می داد که حال با گذشت یک سال و نیم از آن زمان، فروش و عرضه این گروه از کالاها در سطح بازار از تقلبی بودن آن حکایت دارد.

تولید محصولات توتال در کارگاه های زیر زمینی :

سالاریه راه های تشخیص روغن های اصلی تولید شده در به توتال که البته مدت زیادی از تولید آن می گذرد را توجه به لایه های امنیتی متعددی دانست. که روی قوطی محصولات تعبیه و درج شده است که از جمله این موارد می توان به هولوگرام های خرد شونده روی قوطی و چاپ خاص روی سیل (لایه آلومینیومی زیر در قوطی) و موارد دیگر اشاره کرد. وی تاکید کرد: مصرف کنندگان روغن موتورهای توتال و اِلف پلاستیکی نسبت به تقلبی بودن محصولات هوشیاری بیشتری داشته باشند و در صورت هرگونه شبهه در خصوص اصالت کالا، می توانند با بخش خدمات مشتریان شرکت به تام روانکار مشورت کنند.

سالاریه با اشاره به پیشینه فعالیت مشترک توتال فرانسه با شرکت به توتال و خروج قطعی توتال فرانسه از ایران در زمینه تولید مشترک محصول خاطرنشان کرد: پس از شروع تحریم ها، شریک ایرانی توتال نام شرکت و محصولات تولیدی آن را تغییر داد و همان محصولات را با همان کیفیت سابق با نام تجاری بی تی در قالب کوانتیک و رنوویشین تولید و راهی بازار کرد. اما متاسفانه در حال حاضر برخی افراد سودجو با ساخت قوطی های تقلبی و چاپ لیبل های قدیمی همچنان اقدام به تولید روانکارهای تقلبی به نام اِلف و توتال می کنند که متاسفانه مصرف این محصولات می تواند آسیب زیادی به قطعات داخلی موتور خودرو وارد کند. وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر محصول کوانتیک که جایگزین توتال کوارتز در ایران شده است، با کسب تاییدیه های لازم توسط خودروسازان در خطوط تولید و خدمات پس از فروش مورد استفاده قرار می گیرد.

سالاریه از جمله خودرو سازان همکار با به تام روانکار را شرکت های ایران خودرو و ایساکو اعلام کرد و افزود: در حال حاضر روغن موتورهای مورد نیاز شرکت نگین خودرو به عنوان نماینده رسمی رنوهای واردداتی و موجود در بازار نیز توسط شرکت به تام روانکار تامین می شود. وی از مشتریان قدیمی توتال و اِلف که سال ها از این روغن موتور با کیفیت در مورتور خودروهای خود استفاده می کنند خواست برای حفظ سلامت موتور خودرو تنها از محصولات بی تی که با همان فرمولاسیون و مواد اولیه با کیفیت قدیم تولید می شود، استفاده کنند و در زمان تعویض روغن نسبت به قوطی های توتال و اِلف پلاستیکی در مغازه های روغن فروشی مشکوک و بدبین باشند.

 

روغن موتور های توتال در قوطی های پلاستیکی تقلبی است !

  1. با وجود گذشت یک سال و نیم از خروج توتال از ایران، همچنان حجم زیادی از روغن موتور های توتال در اتوسرویس ها به فروش می رسد.روغن موتور توتال و الف

3.7/5 - (12 امتیاز)
superadmin
دیدگاه کاربران 13 دیدگاه
  • ادرین9@ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۶:۳۷ ق٫ظ

    بی تی روانکار دارین شما

  • ابوالقاسم پیری ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۹:۰۹ ب٫ظ

    نیم ساعت پیش همین قوطی پلاستیکی توتال برای ماشینم ۲۰۶ تیپ ۳ ۶۰۰ هزار تومان خدایا به دادمان برس

  • ASN GAMER ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ / ۱:۵۳ ق٫ظ

    الان طبق عکسی که تو سایت گذاشتید یعنی اینایی که روش نوشته به تام اصله و اینایی که روش نوشته الف تقلبیه؟ یا حتی اونهایی هم که روش نوشته به تام هم ممکنه تقلبی باشه

  • سعید ۵ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۰ ق٫ظ

    سلام
    تو امارات که روغن های توتال در بسته بندی پلاستیکی عرضه میشه.
    چه فروشگاه های روغن فروشی و چه محل تعویض روغن خود شرکت توتال.
    اصلا بسته بندی فلزی تو امارات نیست همش پلاستیکیه.

    • مهدی نصیری ۵ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۸ ق٫ظ

      با سلام و عرض ادب خدمت شما
      قابل توجه است که ورود این روغن های اماراتی در حال حاضر به کشور بسیار محدود است. به همین دلیل متاسفانه در داخل بازار روغن های توتال تقلبی را با نام روغن اماراتی در اختیار مشتری قرار می دهند. ما توصیه می کنیم برای اطمینان بیشتر مشتریان گرامی در صورت اصرار به برند توتال، از روغن های شرکت به تام روانکار که به طور رسمی و قانونی فعالیت دارد، استفاده کنند.
      سپاس از همراهی شما

  • علی ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۹:۰۰ ب٫ظ

    سلام روغن موتور ایرانول رو از کجا بگیریم که مطمئن باشه جنسش اصل باشه تقلبی نباشه نمایندگی فروشش کجاست تو تهران

    • مهدی نصیری ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ / ۸:۵۵ ق٫ظ

      با سلام و عرض ادب
      اگر تهران هستید ما در خدمت هستیم. امکان خرید حضوری و غیر حضوری هست و برای اطلاع از موجودی و قیمت با شماره های فروشگاه تماس بگیرید.

  • آرتین مرادی ۱۹ تیر ۱۳۹۹ / ۹:۲۹ ب٫ظ

    سلام آیا این درسته که میگن روغن موتور تقلبی زود بخار میشه؟

    • مهدی نصیری ۱۹ تیر ۱۳۹۹ / ۹:۳۵ ب٫ظ

      با سلام و عرض ادب
      روغن موتور تقلبی زود از بین رفته و در بهترین حالت تبخیر خواهد شد. متاسفانه در برخی موارد نیز روغن سفت شده و به موتور آسیب های سنگینی خواهد زد.
      توصیه می شود روغن موتور را از مراکز معتبر خریداری نمایید.

  • فرشید برزو ۱۶ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۰ ب٫ظ

    باسلام
    از راهنماییهای فروشگاه روغندان سپاسگزارم چون متوجه شدم که روغن موتور توتال در ظرف پلاستیکی تقلبی است. من اشتباه کردم و گول ارزانتر بودن آن را خوردم. حالا باید سریع از داخل موتور تخلیه کنم.

    • مهدی نصیری ۱۷ تیر ۱۳۹۹ / ۹:۵۴ ق٫ظ

      با سلام و احترام
      خوشحال هستیم که این مطلب مورد رضایت شما بود.
      سپاس از همراهی شما

  • صمد داوری ۱۶ تیر ۱۳۹۹ / ۱:۴۵ ق٫ظ

    سلام خیلی تشکر بابت اطلاع رسانی شما. بنده همیشه از روغن های ایرانی مثل بهران و ایرانول استفاده میکنم . اما با توجه به این مطلب از این به بعد میتونم به خرید روغن های به تام هم فکر کنم.

    • مهدی نصیری ۱۶ تیر ۱۳۹۹ / ۹:۰۳ ق٫ظ

      با سلام
      توجه بفرمایید که متاسفانه محصولات ایرانی نیز اجناس غیر اصل دارند. شما برای خرید تمامی محصولات از فروشگاه های معتبر اقدام بفرمایید.
      سپاس از همراهی شما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.