بهترین روغن موتور 5w30 | ایرانی و خارجی + قیمت

بهترین روغن موتور 5w30

در این مقاله به معرفی ، بررسی و مقایسه ی بهترین روغن موتور های 5w30 موجود در بازار می پردازیم.

بهترین روغن موتور 5w30

روغن موتورهای 5w30 اغلب در خودروهای وارداتی مدل 2011 به بالا ریخته می شوند. لذا با توجه به گران بودن و حساس بودن قطعات این خودروها ، باید از با کیفیت ترین روغن موتور 5w30 استفاده کرد. در ادامه به بیان ویژگی ها و معرفی با کیفیت ترین و بهترین روغن موتور 5w30 می پردازیم.

ویژگی های روغن موتور 5w30 با کیفیت

  • یکی از شاخصه های روغن موتور با کیفیت 5w30 گستره دمایی بالا می باشد. یعنی روغن هم در سردترین دمای ممکن و هم در گرم ترین دمای ممکن بدون افت کیفیت به وظیفه ی اصلی خود یعنی روانکاری قطعات خودرو بپردازد.
  • از دیگر ویژگی های یک روغن موتور 5w30 با کیفیت ، این است که از تشکیل رسوبات و لجن در مابین قطعات خودرو جلوگیری کند. که به این خاصیت اصطلاحا اکسیداسیون گفته می شود. لذا یک روغن موتور با کیفیت باید خاصیت اکسیداسیون بالایی داشته باشد.
  • همچنین در صورتی که یک روغن موتور 5w30 از گرانروی مناسبی برخوردار باشد و به اصطلاح شاخص گرانروی بالایی داشته باشد ، به طور چشمگیری سبب کاهش مصرف سوخت می گردد.
  • استفاده از مواد افزودنی مرغوب و روغن پایه ی سینتتیک بودن نیز یکی دیگر از ویژگی های روغن موتور 5w30 با کیفیت می باشد. این دو ویژگی سبب کاهش خورندگی و اصطکاک قطعات می گردد.
  • پایداری و طول عمر بالا نیز از مهم ترین ویژگی های می باشد. به سبب این خاصیت فواصل تعویض روغن به طور چشمگیری کاهش می یابد.

روغن موتور ایرانی بهتر است یا خارجی؟

قبل از معرفی بهترین روغن موتورهای 5w30 بد نیست به پرسش بالا پاسخ دهیم. در پاسخ به پرسش بالا با اطمینان می توان گفت روغن موتور ایرانی بهتر است. در سال های اخیر با توجه به تحریم ها و ممنوعیت واردات روغن موتور ، اغلب روغن موتورهای به اصطلاح خارجی موجود در بازار تقلبی می باشند. اگر هم تا بحال از روغن موتورهای خارجی استفاده کردید و خودروی شما آسیبی ندیده است دلیل آن کیفیت بالای روغن موتور های داخلی است. چرا که محتویات اغلب روغن موتورهای خارجی همان روغن موتورهای ایرانی هستند . البته بعضا سودجویان مقداری ناخالصی مثل گازوییل نیز قاطی روغن ها می کنند که سبب آسی به موتور در طولانی مدت می شود.

لذا واضح است که استفاده از روغن موتورهای تولید داخل امری معقولانه تر می باشد. در ادامه به معرفی با کیفیت ترین روغن موتورهای 5w30 می پردازیم.

با کیفیت ترین روغن موتور 5w30

  • روغن موتور بهران سوپر رانا

یکی از با کیفیت ترین و محبوب ترین روغن موتورهای موجود در بازار می باشد. این محصول تمام سینتتیک بوده و با مواد افزودنی مرغوب تهیه شده است. همچنین به واسطه فرمول ساخت پیشرفته اش تمام ویژگی های یک روغن موتور با کیفیت را دارد.

ویژگی های روغن موتور بهران سوپر رانا 5w30

  1. کاهش چشمگیر رسوب و لجن
  2. طول عمر بالا ( تا 8000 کیلومتر بدون افت کیفیت)
  3. محافظت از موتورهای توربو شارژ
  4. سازگار با مجموعه های کنترل کننده ی نشر آلاینده ها
  • روغن موتور اسپیدی سوپر پلاتینیوم 5w30

  • یکی از باکیفیت ترین روغن موتورهای کمپانی سپاهان می باشد. سطح کیفی این محصول SN می باشد. این محصول که تمام سینتتیک است به عنوان یکی از بهترین روغن موتورهای 5w30 بازار شناخته شده است.

ویژگی های روغن موتور اسپیدی سوپر پلاتینیوم :

  1. شاخص گرانروی بالا
  2. اکسیداسیون عالی
  3. صرفه جویی در مصرف سوخت به واسطه ی فرمولاسیون پیشرفته
  4. کاهش آلایندگی خودرو
  • روغن موتور فلومکس 5w30

یک روغن تمام سینتتیک با سطح کیفی SN  می باشد. این محصول توسط کمپانی نفت پارس تولید و عرضه می گردد. یکی از مهم ترین مزیت های این محصول تنوع مظروف آن می باشد. به طوری که هم در گالن های 4 لیتری و هم 5 لیتری تولید می گردد. در نتیجه صاحلان خودروهایی که حجم روغن موتور خودرویشان 5 لیتر است دیگر به دنبال روغن یک لیتری نمی گردند.

ویژگی های روغن موتور فلومکس 5w30 :

  1. سیالیت و کارکرد عالی در مناطق سردسیر و در فصول سرد سال
  2. محافظت از قطعات تحت شرایط عملیاتی سخت
  3. افزایش طول عمر موتور و قطعات آن
  4. تنوع مظروف ( 4 لیتری و 5 لیتری )
  • روغن موتور ایرانول سوپر رونیا 5w30

یک محصول با کیفیت و تمام سینتتیک از کمپانی ایرانول می باشد. این محصول نیز مانند 3 محصول قبلی تمام سینتتیک می باشد. سطح کیفی سوپر رونیا نیز 5w30 است.

ویژگی های روغن موتور ایرانول سوپر رونیا 5w30 :

  1. تنوع مظروف ( 1 لیتری ، 4 لیتری و 5 لیتری)
  2. کنترل بسیار بالای نشر آلاینده ها. این ویژگی سبب افزایش عمر کاتالیزور خودرو می گردد
  3. گرانروی عالی در دمای پایین
  4. کاهش مصرف سوخت
  5. دارای تاییدیه شرکت رنو Renoalt
  • روغن موتور بهران رانا 5w30

این محصول نیز از شرکت نفت بهران می باشد و رتبه ی آن پایین تر از سوپر رانا می باشد. چرا که سطح کیفی آن SM می باشد و همچنین نیمه سینتتیک است.

کاربرد و قیمت روغن بهران رانا 10w 40

این روغن در خودروهای مدل 2005 تا 2011 کاربرد دارد و برای خودروهای مدل 2011 به بالا بهتر است از سایر روغن موتورهای 5w30 تمام سینتتیک استفاده کرد.

ویژگی های روغن بهران رانا 5w30:

  1. کاهش مصرف سوخت
  2. جلوگیری از اصطکاک قطعات خودرو
  3. مقاومت قابل قبول در برابر اکسیداسیون
  4. قیمت پایین تر نسبت به محصولات SN

 

قیمت روغن موتور 5w30

جهت استعلام قیمت و مشاوره در خصوص خرید روغن موتور 5w30 با کارشناسان مجموعه ی روغندان در تماس باشید :

09120262605—-02144596218

 

3.3/5 - (7 امتیاز)
superadmin
دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • Alireza tabibi ۲۳ دی ۱۴۰۰ / ۹:۵۱ ب٫ظ

    گویا شرکت نفت بهران به تازگی محصولی تحت عنوان بهران اولترا رانا با سطح کیفی sp به بازار عرضه کرده است ، بنظر شما تفاوت چندانی با سوپر رانا داره ؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.