بهترین روغن موتور مناسب پراید + انواع مدل ها | روغن موتور پراید در زمستان

پر تیراژ ترین خودرو ایران اگر چه 26 سال با ظاهری تقریبا یکسان در بازار عرضه شده، اما برخی تفاوت ها درموتورهای استفاده شده در مدل های مختلف، انتخاب روغن موتور مناسب برای این خودرو را به چالشی برای پراید سوارها تبدیل کرده که شاید خودشان نیز تا امروز از آن مطلع نباشند.

اگر جزو افرادی هستید که پراید را به عنوان خودروی خود انتخاب کرده اید و بدون اطلاعات فنی، تنها به توصیه تعویض روغنی ها اقدام به انتخاب و خرید روغن موتور می کنید دانستن این نکته که پراید های مختلف به روغن موتورهای متفاوتی نیاز دارند، به شدت حائز اهمیت است که با آگاهی از آن می توان از هزینه های احتمالی برای تعمیرات موتور جلوگیری کرد.

به گزارش روزنامه دنیای خودرو ، این مدل خودرو طی 26 سال حضور، در بازار کشورمان در نسخه های مختلفی عرضه شد و طی این سال ها تغییراتی نیز در پیشرانه آن اعمال شده است. به نحوی که وزن این خودرو نیز از 850 کیلوگرم به یک هزار و ده کیلوگرم رسیده است. نسبت به افزایش وزن، ایمنی و سطح استاندارد آلایندگی، تغییراتی در موتور پراید اعمال شده که باعث می شود برای هر نوع پرایدی نتوان یک روغن موتور پیشنهاد کرد. حتی برخی از انواع آن با موتور دوگانه سوز عرضه شده اند که نیاز آن ها به روانکار را متفاوت می کند.

معرفی برخی از برند های روغن موتور:

  • روغن موتور اسپیدی
  • روغن پارس پایا
  • روغن موتور پیشتاز
  • روغن موتور تکتاز
  • و…

روغن موتور پراید های مدل های قدیمی و کاربراتور :

نخستین نمونه های پراید که اوایل دهه 70 شمسی به صورت وارداتی عرضه شد، موتور کاربراتوری داشتند. این روند با انتقال خط تولید پراید به کشورمان در سال 2001 میلادی یا 79 شمسی ادامه پیدا کرد و تا نیمه نخست 83 این خودرو به صورت کاربراتوری عرضه می شد.

این نمونه از پرایدها شاید هزینه نگهداری بالاتری در تامین قطعات نسبت به مدل های انژکتوری داشته باشند، اما هنوز قیمت روغن موتور آن ها کمتر از انواع انژکتوری است. درجه گرانروی مناسب برای این نمونه از پراید ها گرید 20W50 است و پیشنهاد می شود از بهران تکتاز، بهران صبا و بهران رخش برای این مدل ها استفاده شود.


روغن موتور بهران تکتاز

روغن موتور بنزینی بهران تکتاز ۲۰W50


روغن موتور سپاهان سوپر گلدن 20W50

روغن موتور بنزینی سپاهان سوپر گلدن ۲۰W50


روغن موتور ایرانول 8000

روغن موتور بنزینی دیزلی ایرانول ۸۰۰۰ ۲۰W50


روغن موتور پارس ارس 20W50

روغن موتور بنزینی دیزلی پارس ارس ۲۰W50


روغن موتور بنزینی دیزلی ایرانول صبا 20W50 (چهار لیتری)

روغن موتور بنزینی دیزلی ایرانول صبا ۲۰W50

روغن موتور مناسب پراید های انژکتوری :

در اینجا منظور، موتورهایی است که به واسطه قانون منع تولید خودروهای کاربراتوری در سال 83 سایپا را مجبور به تغییر سیستم سوخت رسانی موتور از کاربراتور به انژکتور کرد. این نمونه ها نخستین بار با پردازشگر انژکتور زیمنس در سال 81 توسط سایپا تولید شدند. اما برای طراحی این قطعه سایپا با کیا همکاری کرده و در نهایت کیت انژکتور MPFI (پاشش سوخت با پاشش چهار نازل در پشت سوپاپ ها) برای این مدل پراید طراحی و عرضه شد.

شاید جالب باشد بدانید پس از افزایش توان موتور پراید که به نام HP + شناخته می شد، مصرف سوخت نیز افزایش پیدا کرد و همین طور موتورهای یورو 4 این خودرو نیز مصرف سوخت بیشتری نسبت به انژکتوری اولیه داشتند.

اما متأسفانه قیمت قطعات این نوع از موتور پراید کمی بیشتر از نمونه های رایج تر هستند و حتی تعمیرکار آشنا به این پرایدها نیز کمتر پیدا می شود. برای نمونه اولیه از پراید انژکتوری شده و حتی نمونه های والئووساژم پیشنهاد می شود از همان گرانروی 20W50 استفاده کنید؛ اما سطح کیفی روغن مصرفی را یک درجه بالاتر برده و به سراغ روغن هایی همچون پارس پایا، بهران پیشتاز و غیره بروید.


روغن موتور پارس پایا 20W50

روغن موتور بنزینی دیزلی پارس پایا ۲۰W50


روغن موتور بنزینی سپاهان اسپیدی سوپر پاور 20W50

روغن موتور بنزینی سپاهان اسپیدی پاور ۲۰W50


روغن موتور بهران پیشتاز 20W50

روغن موتور بنزینی بهران پیشتاز ۲۰W50


روغن موتور بنزینی دیزلی ایرانول 12000 20W50

روغن موتور بنزینی دیزلی ایرانول ۱۲۰۰۰ ۲۰W50


روغن موتور فوکس SJ

روغن موتور فوکس تیتان فورمولا CNG 20W50

روغن موتور مناسب برای پرایدهای HP + :

از سال 2010 میلادی یا 88 شمسی تغییراتی روی شاسی پراید اعمال و منجر به افزایش وزن این خودرو شد و پس از آن موتورهای قبلی نمی توانستند کشش مطلوبی را در این خودرو ایجاد کنند و به همین دلیل سایپا به دنبال تقویت توان موتور پراید رفت و البته نام انواع محصولات پراید در کل این پروژه به ایکس 100 تغییر یافت. موتور جدید پراید با چهار اسب بخار افزایش، توانی برابر با 67 اسب بخار را در دور موتور rpm 5500 ارائه می کرد.

برای تشخیص این مدل از پیشرانه به غیر از استفاده از برچسب هایی که تعویض آن بسیار ساده است، می توان کاپوت را بالا زده و به در سوپاپ ها توجه کرد. در صورتی که روی آنها عبارت +HP درج شده باشد، شاهد این نوع از موتور هستیم. با وجود افزایش توان، گرانروی روغن موتور مورد نیاز این خودرو که در دفترچه راهنمای آن ذکر شده است تغییری پیدا نکرد؛ ولی توصیه می شود سطح کیفی روغن استفاده شده کمی بالاتر برود. به عنوان مثال اگر برای موتورهای قدیمی تر بهران پیشتاز هم پیشنهاد می شد، حالا به سراغ سوپر پیشتاز بهران بروید.

روغن موتور مناسب پراید یورو 4 :

از ابتدای دهه 90 شمسی نهادهای دولتی به سمت ارتقای سطح آلایندگی بنزین و موتور خودروها از یورو  2 به یورو 4 رفتند. پراید یورو 4 نیز از نیمه دوم سال 92 با موتور جدیدی راهی بازار شد. این موتور با کد M13 شناخته می شود که توان آن به 71 اسب بخار رسیده و امکان اخذ استانداردهای 51 گانه اروپا را نیز دارد. مصرف این موتور در هر 100 کیلومتر به طور متوسط 6.44 لیتر اعلام شده است.

ولی تغییری در حجم سیلندرها برای سوخت و مخزن روغن پراید یا ایکس 100 اعمال نشد. اما به هر ترتیب برای مدل هایی همچون 131 جدید که از پرفروش ترین و بازاری ترین انواع پراید به حساب می آید، باید از روغن هایی با گرانروی 10W40 استفاده کرد. از لحاظ کیفی نیز می توان بهران سوپر پیشتاز و بهران رانا را پیشنهاد کرد.


روغن موتور ایرانول تترا 10W40

روغن موتور ایرانول تترا ۱۰W40


روغن موتور اسپیدی سوپر پاور 10W40

روغن موتور اسپیدی سوپر پاور ۱۰W40


روغن موتور کوانتیک

روغن موتور به تام روانکار Quantic 10W40 SL


روغن موتور بهران سوپر پیشتاز 10W40

روغن موتور بهران سوپر پیشتاز ۱۰W40


روغن موتور ایرانول ریسینگ

روغن موتور ایرانول ریسینگ ۱۰W40


روغن موتور فلومکس مگاتک 10W40

روغن موتور فلومکس مگاتک ۱۰W40


روغن موتور فوکس تیتان فورمولا SL 10W40

روغن موتور فوکس تیتان فورمولا SL 10W40

روغن موتور مناسب پراید دوگانه سوز :

با توجه به افزایش قیمت حامل های انرژی بسیاری از مشتریان پراید ترجیح می دهند از نمونه های دوگانه سوز پراید استفاده کنند. خودروهایی که با وجود استفاده از همان موتور M13 لازم است به خاطر تغییر  در سوخت مصرفی، روغن موتور متفاوتی نیز مصرف کنند. بنابراین گرانروی روغن همان 10W40 باقی می ماند اما بهتر است سراغ محصولات مخصوص CNG همچون پارس CNG و کاسترول CNG بروید.

البته این بدان معنا نیست که در پرایدهای دوگانه سوز، امکان استفاده از روغن های بنزینی وجود ندارد، اما به هر صورت با استفاده از روغن های قید شده، سطح بالاتری از حفاظت از موتور اعمال خواهد شد. البته در گذشته پرایدهای دوگانه سوز نیز مانند سایر پرایدها با موتورهای قدیمی تر از M13 عرضه می شدند و گرانروی مورد نیاز آن ها همان 20W50 بود.

روغن موتور مناسب پراید در فصل زمستان

در گذشته و در خودروهای با تکنولوژی های قدیمی تر روغن موتور های تک درجه ای یا همان تک گرید استفاده می شد. برای مثال در خودرویی مانند پاترول که تکنولوژی ساخت آن بسیار قدیمی تر از پراید می باشد از روغنی با گرانروی 50 استفاده می شد.

لذا گرانروی روغن چه در فصول گرم سال و چه در فصول سرد سال ثابت و معادل 50 درجه بود. بنابراین خودرو در هنگام روشن شدن در فصول سرد با مشکل مواجه می شد و تنها راه حل این مشکل استفاده از روغنی با گرانروی پایین تر در فصل سرد سال می بود. لذا در تابستان از روغن 50 و در زمستان از روغن 40 استفاده می کردند. اما با مدرن شدن تکنولوژی ساخت خودرو ها ، روغن های تک درجه ای جای خود را به روغن های چند درجه ای و مالتی گرید مثل 20w50 و 10w40 دادند.

این روغن موتور ها با تغییر گرانروی در سرما و گرما باعث بهبود عملکرد خودرو می شوند و بنابراین به هیچ وجه نیازی به تغییر نوع روغن موتور در زمستان و تابستان نمی باشد.

به روغن های چند درجه ای به اصطلاح روغن چهار فصل نیز می گویند. لذا تغییر گرانروی روغن موتور خودرو در زمستان برای این گونه خودرو ها نه تنها مفید نمی باشد بلکه سبب سایش قطعات نیز می گردد.

فروشگاه روغن موتور

مجموعه روغندان با کارشناسان فنی ، آماده ی پاسخگویی و مشاوره به  صاحبان خودرو در خصوص فروش روغن موتور و همچنین مشاوره در خصوص خرید روغن های صنعتی می باشد.

تماس با ما : 09120262605 ___02144596218

منبع: دنیای خودرو / روغندان

2.9/5 - (39 امتیاز)

superadmin
دیدگاه کاربران 82 دیدگاه
  • امیرحسین ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۸:۱۵ ق٫ظ

    سلام وقتتون بخیر
    برای پراید 131 TL مدل 92 روغن سنتتیک میتونم بریزم؟؟؟
    و اینکه چی بریزم خوبه؟؟؟
    مینرال بریزم کم می‌کنه…

  • علی ۱۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱:۱۶ ق٫ظ

    سلام پراید مدل ۸۵دارم انژکتوره چه روغنی مناسبه

  • محسن ۴ آبان ۱۴۰۲ / ۹:۳۹ ق٫ظ

    سلام برای پرایدکاربراتوری بهران سوپرپیشتازخوبه؟؟؟

  • مجید ۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱:۰۰ ب٫ظ

    برای پراید یورو 4 از نظر بنده اکو پلاس 10 40 ms عالیه ولی گرونه،خودم استفاده کردم،راضیم

  • علی ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۳:۵۹ ب٫ظ

    سلام ماشین پراید دوگانه کارخانه مدل 95,موتورHpتورمستان بخاطر سرما روغن بهران سوپرپیشتاز10/40ریختم الان هوا گرمه میگن موتورHp20/50باید بریزی الان چکارکنم 1500,کارکردن عوض کنم یا میشه استفاده کرد.هرکس اطلاع داره لطفاً پاسخ بده متشکرم

  • احمدموسوی ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۳ ب٫ظ

    سلام
    من یه پرایدتک سوزمدل ۸۷ دارم تازه موتورکامل تعمیرکردم بعداز اولین تعویض روغن توش بهران سوپرپیشتازsLباگرانروی ۲۰w۵۰ ولی الان بعداز هزارتاکارکرد شروع به کم کردن کرد برچسب فابریکی روی کاپوت زده سطح کیفی sgیاsf شما بهترین روغن موتور برا این سطح رو برام معرفی میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خدایی تو این وضع اقتصادی نزدیکای۲۰میلیون تومن خرجش کردم نمیخوام توش روغنی بریزم داغونش کنم به همه دوستان توصیه برادرانه هم دارم خواهشا برا ماشیناتون روغن موتور خوب استفاده کنید بخدا دویست سیصد تومن ارزشی ندارن بخاطرشون روغنی تو موتور ماشین بریزی ک دمارروزگارشو درمیاره البته آدمی تا توابن وضع نیفته اصلا درک نمیکنه این حرفارو

    • بادبان ۴ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۷ ب٫ظ

      از روغن پارس استفاده کنید

    • امید ۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۱:۰۳ ق٫ظ

      سلام
      پارس پایا بریز خیلی خوبه
      من ماشینم دوگانه cng دستی هستش الان حدود ۵ ساله پارس پایا میریزم
      ماشین تمیز داره کار شو میکنه
      الان با این که ۱۱ سال سن ماشین شده تا الان موتور باز نکردم
      روغن قبلی ایرانول بود
      ایرانول ۱۲ هزار
      ولی ایرانول دیگه اون ایرانول سابق نیست
      از نظر من نفت پارس خیلی خوبه

      • مرتضی ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۰:۲۴ ق٫ظ

        روغن هایی که API آنها با حروف S شروع میشود مخصوص خودروهای سواری بنزین سوز و اگر با حرف C شروع شود مخصوص خودروهای دیزلی می‌باشد و اگر از هر دو استفاده شود بیانگر قابل استفاده در هر دو نوع می‌باشد و هر چه حروف از Aبه سمت Zبرود بیانگر کیفیت بالاتر روغن می‌باشد. مثلاً روغن با سطح گرید API SL از روغن API SJ بهتر است. حتماً از روغن تعریف شده برای خودرو استفاده گردد مثلاً از ۵۰ ۲۰ به جای ۱۰ ۴۰ استفاده نگردد و بالعکس.

      • بشير نوری ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۸:۴۶ ب٫ظ

        سلام من حدود ۳۰ساله که ماشین دارم‌ ازهرنوع سواری بگی داشتم بهترین روغن روزبازاربرای پرايد بهران پیشتاز۲۰۵۰بهترینه.ولی خواهشن هر۴۰۰۰تاروغن راعوض کنيد موتور خودرو شماتا۱۰سال ديگه هم تعمیر نمی‌خواد

  • میلاد ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۵:۱۱ ب٫ظ

    سلام بنده پراید 131مدل91sLدارم روغن موتور بهران تکتاز استفاده میکنم سر 4000-4500تاکم می‌کنه چه روغن موتوری استفاده کنم

    • بادبان ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۸ ب٫ظ

      بهران کیفیت قبل رو نداره، از روغن پارس پایا یا فلومکس استفاده کن

    • بادبان ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۰ ب٫ظ

      بهران کیفیت قبل رو نداره، از روغن پارس پایا یا فلومکس استفاده کن

  • بابک ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۰ ب٫ظ

    سلام با خست نباشید
    برای پراید 132مدل 90چ روغنی خوب بریزیم

    • سید ۱۸ مهر ۱۴۰۲ / ۴:۵۵ ب٫ظ

      سلام ایرانول 16000 عالیه

  • آرش ۲۷ آذر ۱۴۰۱ / ۳:۱۱ ب٫ظ

    سلام وقت بخیر
    آقا من یه پراید 99 دارم الان یه ساله زیر پامه از موقعی خریدمش هر روغنی میریزم کم میکنه فنی هم هیچ مشکلی نداره

    • علی ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۳:۴۱ ب٫ظ

      داداش فقط واشر ساق سوپاپ باید عوض کنی دیگه درست میشه تمام

  • محمد ۲۷ آذر ۱۴۰۱ / ۰:۵۴ ق٫ظ

    سلام من پراید ۱۳۱ مدل ۹۲ دوگانه دستی دارم روغن مدوسا سی ان جی ۲۰ ۵۰میریزم به نظرتون خوبه؟؟

    • شهرام ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱:۴۱ ب٫ظ

      سلام ،بهترین روغن واسه پراید بهران راناsm
      خیلی عالیه

  • عرشیا ۱۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۰ ب٫ظ

    باسلام خسته نباشید من پراید کاربراتوری ۸۱ دارم وارداتی می خواهم روغن موتور ادینول 10w40 بریزم چون مکانیک گفته هرچی گرید روغن پایین تر باشه
    از نظر خنک کاری و….. بهتره
    حالا من ادینول 10w40 بریزم یا ادینول 20w50
    یا چه روغنی چون به روغن های ایرانی اعتماد ندارم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • محمود ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۶:۱۴ ب٫ظ

      بحث اعتمادنیست کلاایران ثروتش روی نفت ومحصولات نفتی ایران درحالت معمول خوب کارمیکنن ضمنا باید ۲۰ .۵۰ بزنی باتوجه به ندل ماشینت

  • رضا خان ۲۱ مهر ۱۴۰۱ / ۲:۴۲ ب٫ظ

    سلام پراید مدل ۸۶چه روغنی لربزم
    ۰۹۱۳۹۵۷۰۶۳۰لطفا جواب بدید نت نیست

  • جواد کمالی ۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۸:۲۴ ق٫ظ

    سلام‌تیبا۹۲موتورm15دارم . دوگانه دست . برای هوای گرم و خشک چه روغنی استفاده کنم بهتره؟
    چند جا روغن اترود sg۲۰.۵۰پیشنهاد دادن. این خوبه؟ sgاز رده خارج شده ولی بازیکن‌های میشه. ممنونم راهنمایی بفرمایید

  • امیر ۲۴ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۰ ب٫ظ

    سلام پرایدمن کاربراتور مد۸۲روغن ۵۰ایرانولریختم خوبه براش

    • Sepehr Vahidi ۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۹:۱۶ ق٫ظ

      سلام خوبه همانطور که در مقاله هم گفته شد بهتره از
      روغن موتور بهران تکتاز
      روغن موتور بنزینی بهران تکتاز ۲۰W50
      روغن موتور سپاهان سوپر گلدن 20W50
      روغن موتور بنزینی سپاهان سوپر گلدن ۲۰W50
      روغن موتور ایرانول 8000
      روغن موتور بنزینی دیزلی ایرانول ۸۰۰۰ ۲۰W50 استفاده کنید

    • عرشیا ۱۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۵ ب٫ظ

      باسلام خسته نباشید من پراید کاربراتوری ۸۱دارم
      خیلی کم کار هست روغن ادینول ۱۰w40 نیمه سنتیک براش خوبه چون
      مکانیک گفته سطح روغن پایین تر بهتره
      و من هم خودم به روغن های ایران اعتماد ندارم حالا ادینول 10w40 خوبه یا ۲۰w50 یا چه روغن موتوری

    • حامد ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۹ ب٫ظ

      سلام من پراید صبا دوگانه سوز شرکتی مدل 87 دارم چه روغنی خوبه بریزم؟؟؟

      • superadmin ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۷ ب٫ظ

        بهتره ار زوغن موتور پارس 50-20 cng استفاده کنید در صورت در دسترس نبودن میاوتسد از بهران پیشتاز 20-50 و یا سایر روغن های با این گرید استفاده کنید

  • رضاااااام ۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۲ ب٫ظ

    با سلام من پراید مدل ۹۴ ۱۳۱ se دوگانه کارخانه دارم چه نوع روغنی بریزم بهتره.باتشکر از عوامل سایت

  • احمد بهرامی ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۷:۳۷ ب٫ظ

    سلام….. من تو مشخصات خودرو م نوشته موتور m13 ….. پراید ۱۳۱ تولید بهمن ۱۳۹۱…….. 10_40 بهتره یا 20_50

  • امیر احمدی ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۴:۰۶ ب٫ظ

    سلام برای پراید مدل ۹۳ موتورhp دوگانه کارخانه چه برند روغنی استفاده کنم ممنون

  • سلیمان ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۶ ب٫ظ

    سلام‌اینجانب برای پرایدم مدل ۸۷ از تعویض کار‌از روغن بهران تکتاز‌داخل موتور ماشین ریخت الان میخواهم چه‌روغنی داخل ماشین‌بریزم چون روی ماشین کار میکنم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

  • میثم حبیبی ۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۶:۱۵ ق٫ظ

    سلام من پراید مدل ۸۶ دارم.میخوام اینبار از روغن 10w40 استفاده کنم.میتونم بپرسم چه مشکلی میتونه داشته باشه؟ بیشتر پول میدم روغن بهتر میزنم.آیا به ماشینم آسیب میزنه؟؟؟؟

    • علی ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱:۵۷ ب٫ظ

      ایرانول
      بهران تکتاز
      سوپر پیشتاز
      اسپیدی
      یکی رو انتخاب کن
      من خودم که هر بار یکی رو میریزم اصلا هم مشکلی نداره.
      فقط
      حتما حتما حتما باید ۲۰/۵۰ باشه برای پرایدای صبا

  • حسین ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۶:۳۸ ق٫ظ

    سلام روغن بهران صبا دوگانه سوز برای پراید ۹۲ مناسب است استفاده شود ماشینم دوگانه سوز می باشد

  • محسن ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۹:۴۲ ب٫ظ

    سلام من برای پراید معمولی دوگانه دست روغن اسپید 40-10 استفاده کردم البته مجبور شدم اشکالی که ندارد اگه ضرر دارد تا عوض
    کنم

    • Sepehr Vahidi ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۴ ق٫ظ

      با عرض سلام . برای پراید های موتور معمولی باید از روغن 20w50 استفاده کرد

    • علی ۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۷:۳۴ ب٫ظ

      سلام پراید۹۴دوگانه دستی خریدم ۳۰۰۰تاکه کارمیکنه روغن ماشین مثل اینکه کلاتبخیرمیشه.بدون یک قطره روغن ریزی.روغن ۱۰.۴۰ریختم داخلش مثل همونکه بالاعکسش بعنوان پیشنهادهستش سوپرپیشتاز۱۰.۴۰.الان دوباره رفتم تعویض روغن بمن میکه ۱۰.۴۰بخارمیشه ۲۰.۵۰بریز.نظرشماچیه دوست عزیز؟؟؟

  • امید مصدق ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۳:۴۹ ق٫ظ

    سلام.
    برای خودروی پراید مدل ۸۹ روغن جعبه دنده در چه درجه ای باید ریخت .من ایرانول ۸۵w90 ریختم ایا روخن مناسبی است برای ای خودرو .ممنون

    • Sepehr Vahidi ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۳ ق٫ظ

      با عرض سلام. روغن دنده ی معرفی شده برای پراید طبق دفترچه راهنمای خودرو 75w80 می باشد و بهتر است از همین گرید استفاده نمود

  • حسینی ۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۱:۳۹ ب٫ظ

    سلام ماشین من پراید ۸۴ است
    تازه روغن تعویض کردم
    مدل اسپیدی از وقتی روغن عوض کردم داغ میکنه و دیشب دود کرده و آب میپاشه مشکل چیست ؟ بخاطر روغن است ؟

    • Sepehr Vahidi ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۹ ق٫ظ

      با سلام . کدام مدل از روغن های اسپیدی را استفاده کردین ؟ به عنوان مثال اسپیدی طلایی ، اسپیدی پاور یا …؟

      • سلینان ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۴ ب٫ظ

        سلام‌اینجانب برای پرایدم مدل ۸۷ از تعویض کار‌از روغن بهران تکتاز‌داخل موتور ماشین ریخت الان میخواهم چه‌روغنی داخل ماشین‌بریزم چون روی ماشین کار میکنم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

  • پوریا ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۷:۳۳ ب٫ظ

    سلام داداش من پراید 132 مدل 97 دارم.. ایا روغن با کیفت SNخوبه بریزم میشه بریزم.؟ چه مارکی خوبه یدونه معرفی میکنید؟

    • Sepehr Vahidi ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۱ ق٫ظ

      سلام. به هیچ عنوان مناسب نیست. روغن های SN تمام سینتتیک هستند و از آنجا که آلیاژ موتور خودروی شما برای روغن های تمام سینتتیک ساخته نشد است ، استفاده از این روغن باعث خورندگی قطعات موتور می شود. شما یا از اسپیدی پاور و یا سوپر پاور 10w40 استفاده کنید.

  • پوریا میرزایی ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۷:۳۳ ب٫ظ

    سلام داداش من پراید 132 مدل 97 دارم.. ایا روغن با کیفت SNخوبه بریزم میشه بریزم.؟ چه مارکی خوبه یدونه معرفی میکنید؟

  • مصطفی ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۷ ب٫ظ

    سلام
    پراید98 ازکارخونه تحویل گرفتم سرویس ها روبردم نمایندگی هردفه حدودنیم لیترتا1لیترروغن کم میکنه بین4000هزارتا5000 دودنمیکنه
    ماشین33000 کارکرده روغن ایرانول وبهران سوپرپیشتازریختم کم کرده 10.40 چیکارکنم

    • mostafa619 ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۱ ب٫ظ

      سلام و ارادت. اولین حدسی که میشه زد اینه که متأسفانه روغن های که خریدید اصل نبوده. بسیار ناراحت کننده ست که روغن های تقلبی ۹۰ درصد بازار رو گرفته و باید به حال مصرف کننده گریه کرد واقعا. با فروشگاه تماس بگیرید و این بار روغن رو از ما تهیه کنید تا صحت این فرضیه بررسی بشه که آیا مشکل از روغن هست یا خیر.

  • امید ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۹:۵۵ ق٫ظ

    سلام بنده دو دل شدم نمی دونم ایرانول استفاده کنم یا پارس پایا ی مدت ایرانول استفاده می کنم ولی احساس می کنم دیگه اون کیفیت اولیه رو نداره خیلی ممنون میشم من رو از این دو دل بودن در بیارین

  • پویا ۷ خرداد ۱۴۰۰ / ۶:۰۲ ق٫ظ

    سلام خسته نباشد من بهران سوپر پیشتاز استفاده میکنم برای پراید یورو۴ولی سه هزار که کار میکنه ۱لیتر کم میکنه تا روغن نو هست وه تازه ریختم خوبه چن روز که کار میکنه شروع میکنه به دود کردن روغن دوگانه سی ان جی هست امکانش هست بخاطر جنس روغن باشه؟چه روغنی استفاده کنم خوبه ممنون میشم پاسخ بدید

  • مسعود ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۹:۵۸ ق٫ظ

    سلام برای پراید مدل ۹۵ موتور +hp چه روغنی باید بریزم قاب سر سیلندر مشکی نیستش باید روغن ۵۰_۲۰یا ۴۰-۱۰چی خوبه

  • مصطفی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۳:۴۰ ق٫ظ

    سلام.خسته نباشید.من روغن 20-50برای مدل 90استفاده میکنم اماماشینم دوگانه کارخانه است من نفهمیدم بایدحالا10-40بریزم واسه اینکه دوگانه هست یاهمان قانون خودش یعنی20-50.

    • Sepehr Vahidi ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ / ۱:۵۷ ب٫ظ

      سلم. همان 2050

  • میلاد ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۷ ب٫ظ

    سلام پراید 132مدل 91 دوگانه کارخانه، موتورhp+ چ روغنی با چ گریدی خوبه ممنون اگه راهنمایی کنید

  • محمد ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱:۲۸ ب٫ظ

    سلام آقای نصیری.من پراید ۱۳۱ SL مدل ۹۰ دارم که دوگانه دستی هست و بیشتر هم گاز رو استفاده میکنم تا بتزین.چه گریدی رو به نظر شما استفاده کنم و چه مارکی

  • زنگنه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ / ۵:۵۵ ب٫ظ

    سلام پراید مدل 90چه روغنی براش خوبه بریزم ،10w40یا20w50

    • مهدی نصیری ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ / ۶:۳۵ ب٫ظ

      با سلام و احترام
      اگر مدل خودروی شما دارای موتور یورو 4 است از روغن های 10W40 معرفی شده در همین مطلب استفاده بفرمایید. در غیر اینصورت باید از روغن 20W50 استفاده نمایید.

      • محمد امین ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۹:۵۶ ق٫ظ

        سلام پراید من مدل 93 و دوگانه و یورو 4 میباشد به نظر شما چه روغنی مناسبه

  • محمد ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۴:۳۳ ب٫ظ

    سلام برای پراید مدل ۸۳ دوگانه بیرون از چه روغنی با چه مارکی استفاده کنم از پارس استفاده میکنم در بنزین مشکلی پیش نمیاد ولی در مسافتهای طولانی وقتی از سی ان جی مدام استفاده میکنم کمی روغن کم میکند

    • مهدی نصیری ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۲ ق٫ظ

      با سلام و عرض ادب
      متاسفانه درباره موارد فنی و مکانیکی خودرو اطلاعات زیادی نداریم. برای کم کردن روغن در حالت گازسوز حتما با یک مکانیک حرفه ای مشورت بفرمایید.

  • روژهه لاته که م ۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱:۰۳ ق٫ظ

    دوستان چه روغنی برای صباتوصیه میشه برای زمستان

    • مهدی نصیری ۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۹:۱۸ ق٫ظ

      سلام مجدد خدمت شما جناب یعقوب کورد
      در همین مقاله شما با روغن هایی آشنا می شوید که برای پراید معرفی شده اند. برای پراید صبا روغنی با گرید 20W50 مناسب است.
      موفق باشید.

  • یعقوب کورد ۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱:۰۱ ق٫ظ

    من ازایرانول ۱۲۰۰۰بیشترراضیم تااین روغن همشون تقلبین

    • مهدی نصیری ۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۹:۱۶ ق٫ظ

      با سلام و عرض ادب. دوست بزرگوار متاسفانه روغن های تقلبی در تمامی برند ها در بازار وجود دارد و مختص برند یا روغن خاصی نمی شود. بهترین راه برای اطمینان خرید از یک فروشگاه معتبر می باشد.
      سپاس از همراهی شما

  • حسین سلطانی ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۱:۱۹ ق٫ظ

    سلام من از روغن موتور بهران رخش برای پرایدم استفاده کردم خوب بود ولی قبلا از سوپر اسپیدی استفاده کرده بودم راضی تر بودم چون روانتر کار کردن موتور به خوبی حس میشد

    • مهدی نصیری ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۸ ب٫ظ

      با سلام جناب سلطانی
      خیلی خوشحال هستیم که از تجربیات شما استفاده می کنیم.
      ممنون از همراهی شما

  • رضا دادیار ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۲:۱۱ ق٫ظ

    سلام روغن موتور سوپراسپیدی پاور 10w40روغن خیلی خوبیه من استفاده کردم و راضی بودم تو عملکرد ماشین واقعا تاثیر داشت

    • مهدی نصیری ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۹:۱۰ ق٫ظ

      سلام خدمت شما دوست بزرگوار
      خوشحال هستیم که با ما همراه هستید. سپاس از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید.

  • شهاب رحمتی ۹ تیر ۱۳۹۹ / ۱:۱۱ ق٫ظ

    سلام من برای پراید یورو ۴ از روغن موتور بهران رانا استفاده کردم و مناسب بود.

    • مهدی نصیری ۹ تیر ۱۳۹۹ / ۹:۱۴ ق٫ظ

      با سلام و احترام
      سپاس از اینکه تجربه خود را در استفاده از روغن موتور پراید مطرح کردید.

  • رحمت مرادی ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ / ۷:۵۶ ب٫ظ

    با سلام
    به نظر من بهترین نمونه روغن موتورها، بهران تکتاز و بهران رخش برای پراید کاربراتوی است

    • مهدی نصیری ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ / ۹:۳۳ ق٫ظ

      سلام وقت شما بخیر
      خیلی ممنون هستیم که تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید.

      • میلاد ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۵ ب٫ظ

        سلام پراید 132مدل 91 دوگانه کارخانه، موتورhp+ چ روغنی با چ گریدی خوبه ممنون اگه راهنمایی کنید

        • Sepehr Vahidi ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ / ۱:۵۶ ب٫ظ

          روغن10w40 باسطح کیفی sj/sl

          • علی ۱۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۱ ب٫ظ

            سلام
            پراید من مدل ۸۴هست از چه روغن موتوری استفاده کنم که با کیفیت باشه.و با چه درجه ای

          • Sepehr Vahidi ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۳ ق٫ظ

            سلام. روغن 20w50 باید استفاده شه. پیشنهاد خود سایپا در دفترچه پراید ، روغن با سطح کیفی SG می باشد که معادل بهران تکتاز می باشد.

      • امیر نخعی ۵ آبان ۱۴۰۰ / ۵:۴۵ ب٫ظ

        پراید مدل ۹۳ اس ای دوگانه دست دارم چه روغن موتوری استفاده کنم

        • Sepehr Vahidi ۳ آذر ۱۴۰۰ / ۷:۳۷ ب٫ظ

          سلام. بر اساس دفترچه راهنمای خودرو از روغن 20w50 با سطح کیفی SG و یا بالاتر استفاده فرمایید.

  • محمد رحمانی ۲ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۵ ب٫ظ

    من برای پراید از روغن موتور سوپر پیشتاز بهران استفاده کردم راضی بود و خرید این محصول را پیشنهاد میکنم

    • مهدی نصیری ۳ خرداد ۱۳۹۹ / ۵:۰۷ ب٫ظ

      با سلام و عرض ادب
      سپاس از اینکه تجربه خود را با ما در میان گذاشتید.

    • حسین ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۵:۳۵ ب٫ظ

      سلام خسته نباشید من پراید ۱۳۲ مدل ۸۹ دارم اً روغن‌هایی که می‌ریزم توش بعد از دو روز رنگشون به تیرگی و سیاهی می‌زنه خیلی زود سیاه می‌شه به نظر شما از روغن مناسبی استفاده نمی‌کنم ی بریزم بهتره چه پایه‌ای

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.